Long time no see..

... som Moany Myrtle skulle ha sagt!

Nu är jag här igen med ett lika överflödigt inlägg som alltid!
Jag tänkte bara uppdatera alla som bryr sig om vad som pågår i lilla mitt liv!

Först och främst så får jag och sambon tillträde till vår nya lägenheten i Uppsala den 13 Mars!! Då är det mini-renoviering dags så att den ser ut som vi vill. Golv ska bytas i kök och vardagsrum - alla tapeter ska bytas ut eller målas över och ny spis, diskmaskin, kyl, frys och mikro ska in i köket. 

Sedan blir det en hel del möbler som vi också kommer att köpa nya. Förmodligen soffa, garderober, köksbord, TV etc. Jag ser väldigt mycket fram emot att ta före och efter bilder som jag självklart kommer att dela med alla som läser den här fina bloggen. (På tal om fin, om man ändå var lika teknologiskt kreativ som man vore när det gäller att skriva eller fotografera. Då skulle kanske bloggen faktiskt se okej ut, small sidenote).


Vi har till 26 mars på oss att bli klar med det mesta, eftersom att alla vitvaror kommer då och ska installeras. Ska försöka få dit soffa och garderob till fredagen den 27:e och sedan på Lördagen kommer gammelsmurfen till Uppsala och är flytthjälp. Vi behåller vår gamla lägenhet till 1 April, då vi ska vara ute från den. Det ska bli väldigt roligt att dela med mig av alla bilder av lägenhet!

En annan sak som händer just nu är att jag på sista tiden saknat gamla goda gymnasietiden när man fick sitta på lektionerna och skriva noveller och dylikt, så jag har faktiskt påbörjat en novell. Mest för att det är kul och för min egen del. Men om den blir tillräckligt lång och jag känner mig nöjd så kanske jag publicerar den på Wattpad.com. Har ni inte varit inne där så rekommenderar jag er starkt att göra det!! Jag hittade dit redan i gymnasiet när min kompis Robyn hittat en "bok" där som hon tipsade mig om. Tappade dock bort hemsidan men hittade tillbaka dit för ett par år sen, strax efter studenten tror jag. Har läst många bra historier där, och en del är riktigt proffsiga och har t.o.m. lyckas blivit publicerade. En av mina favoriter är "My Life With The Walter Boys" av Ali Novak, som finns att köpa på iBooks. Den är verkligen super! Om ni nu gillar att läsa lika mycket som jag, så är det bara att kika in där så har jag gott om tips till er.

Tillbaka till min historia. Ja, jag har beslutat att försöka skriva den på engelska (vilket får mig att känna mig extra otillräcklig). Det är dock ganska roligt, och känns rätt bra, eftersom att jag ändå bara läser böcker och historier på engelska nu förtiden. Funderar på att döpa novellen/boken (vi får se hur lång den bli) till "Somewhere Else" men det kommer tiden att utvisa när jag ser mer hur historian utspelar sig. Just nu är den ungefär 8 sidor lång i word, och jag är inne på det andra "kapitlet". Det är en tjej som flyttar utomlands (Seattle) för att studera i ett år. 
Jag går runt hela dagarna och det riktigt kliar i fingrarna för att jag vill skriva, vilket jag faktiskt ska göra nu. Eller ja, snart. Så fort jag lagat mat.

Så jäkla skönt att sitta här på bloggen och ordbajsa. Är rätt säker på att det är många onödiga utfyllnadsord och syftningsfel, men jag gillar att ha ett forum när jag får vara så!

KRAM TILL ALLA SOM LÄSER, VILKA NI ÄN ÄR!!


här bjuder jag även på en bild från poolen på hotellet vi bodde på i Turkiet i somras. 
 




Kommentarer
»
lämna tass-avtryck här:

» kommentarer gör mig nyfiken på din blogg.
» alla kommentar som postas här, svarar jag på i din blogg.
» Var inte rädd att fråga någonting om det är något du undrar
» Titta in igen!


Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-mail: (publiceras ej)

Blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0